Известие

Collapse
No announcement yet.

Проблем с подаване на гас 145 JTD

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Проблем с подаване на гас 145 JTD

    Здравейте Колеги!
    От известно време имам нтересен проблем с Алфата (145 2000г. 1.9 JTD)
    Преди две седмици даде първите симптоми: Тръгнах за вилата... още в София при превключване на предавки(примерно от 1-ва на 2-ра или от 4-та на 3-та - все едно) започна леко да забива муцуната при отпускане на съединителя и подаване на гас.
    За около 1-2 секунди все едно се "дави"...
    Такааа... по едно време(вече извън града) започна да прави друга мизерия - при натискане на педала на гаста(говоря за около 1-2 сантиметра ход на педала) колата изобщо не реагираше. Ако го натисна докрай - Ок, но при полу-натиснат педал имаше забавяне от порядъка на 2-3-4 секунди докато колата "разбере", че натискам педала и започне да ускорява.
    След около 10минути подобно каране педала започна да реагира само когато е натиснат докрай, а колата ускоряваше все едно едвам съм подал гас + още една особеност - при изключване от предавка колата започна да гасне. Когато загаснеше я палех на стартер(не на скорост) първоначално всичко привидно беше ОК за около 2-3 натискания на педала, след което проблемите се появяваха пак същите, в същата последователност и така...

    След като се върнах в София я карах цяла седмица (градско) без да ми прави вече описаните проблеми. Но в един хубав ден започна да го прави същото. В допълнение - когато започне да се еб*в@ педалът на гаста, на празен ход оборотите са осезаемо по-ниски.
    Обикновено сутрин като я запаля, първите 5 км. нямам проблем(ако я карам много спокойно; ако я настъпвам се случва по-рано).

    Колата е обслужена(масло, и всички филтри) преди около 9000км. Съмнявам се в горивния филтър, но общо взето ме разколебаха, в смисл, че ако е запушен ще го прави постоянно...

    Някой до сега имал ли е подобно "приключение"?
    Ако можете помагайте!

    Благодаря на всички отзовали се!
    sigpic
    Alfa Romeo 145 1.9 uniJet Turbo Diesel SOLD!

  • #2
    Може би имаш проблем с потенциометъра на педала или е буксата към ЕКУ-то. Първо буксата е хубаво да се провери, защото съм имал случаи с проблеми с контактите и от там да прекъсва една от двете линии на потенциометъра.
    Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
      Може би имаш проблем с потенциометъра на педала или е буксата към ЕКУ-то. Първо буксата е хубаво да се провери, защото съм имал случаи с проблеми с контактите и от там да прекъсва една от двете линии на потенциометъра.
      Преди година и половина е правена профилактика точно на потенциометъра, тогава индикираше грешка на таблото(червената лампичка дето прилича на дюза). Сега при тези проблеми не ми е светила лампата.

      Относно потенциометъра и буксата - има ли лесен достъп до тях? Евентуално сам бих ли могъл да ги проверя?
      sigpic
      Alfa Romeo 145 1.9 uniJet Turbo Diesel SOLD!

      Comment


      • #4
        При някои буксата е над педалите при други е под жабката близо до ЕКУ-то. Бяла букса с 6 кабела.
        Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от oem Покажи съобщение
          При някои буксата е над педалите при други е под жабката близо до ЕКУ-то. Бяла букса с 6 кабела.
          А потенциометъра?
          sigpic
          Alfa Romeo 145 1.9 uniJet Turbo Diesel SOLD!

          Comment


          • #6
            99% в буксата ти е проблема,намира се под жабката,бяла букса с 6 кабела/единия е розов,по това може да я познаеш/
            Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
            Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
            Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

            Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
              99% в буксата ти е проблема,намира се под жабката,бяла букса с 6 кабела/единия е розов,по това може да я познаеш/
              до тук второ мнение за тази букса ДАНО да е от нея

              Утре ще се занимавам с нея, че са не съм с колата(не смея да я карам)

              П.П. Мерси колеги ако има(и да няма ) подобрение - Ще пиша.
              sigpic
              Alfa Romeo 145 1.9 uniJet Turbo Diesel SOLD!

              Comment


              • #8
                И аз залагам на букса, ял съм го дървото (само че на 156-цата). Накриви шахматно леко перата за по-добър контакт впоследствие.
                166 2,4JTD 20V Sportronic Edizione collezionisti
                ex 156 2,4JTD; ex 146ti; ex 145 1,6 boxer

                Comment


                • #9
                  Аз пък мисля, че или имаш 2 проблема или ако е 1 не е в потенциометъра на газта.
                  Досега колко случая съм имал с окисляване на буксата или дефект на потенциометъра винаги ЕКУ-то записва грешка и пали лампата...
                  Ако не ти е ИЗГОРЯЛА тази лампа(диагностичната), дефекта ми прилича на нещо по захранването на компа.
                  Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
                  Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed

                  Comment


                  • #10
                    Пичове, относно ламБата - мисля, че не е изгоряла, тъй като като дам на контакт светва, после изгасва...

                    Такааа, купих си контактен спрей и пръснах въпросната клема(бялата, под жабката) след което Й направих тест-драив -от Младост до Красно село и обратно с мноооого настъпване(където е разумно разбира се). Определено има подобрение, изобщо симптомите ги няма с едно изключение - опита се да се задави 1-2 пъти и тва беше.

                    Все още, обаче, не съм сигурен, че съм се разминал само с един спрей....
                    мисля да я тествам пак тия дни - до бачкането и обратно и ще видим...

                    благодаря ви още веднъж, дано СМЕ я оправили!
                    sigpic
                    Alfa Romeo 145 1.9 uniJet Turbo Diesel SOLD!

                    Comment


                    • #11
                      Дано се е оправила.
                      Ама... или аз не мога да разбера как се опитва да се дави това ЖТД, или ти не го обясняваш добре.
                      Sprint-ex./155 2.0 16v. x2-ex./145QV-еx./156 2.0-ex./ GTV2.0 -ex./166 2.0-ех./147jtd-ex./156SW 2.4jtd-ex./146jtd-ex.
                      Alfa 147jtd/Alfa 147 Selespeed

                      Comment


                      • #12
                        Първоначално публикувано от brazen Покажи съобщение
                        Пичове, относно ламБата - мисля, че не е изгоряла, тъй като като дам на контакт светва, после изгасва...

                        Такааа, купих си контактен спрей и пръснах въпросната клема(бялата, под жабката) след което Й направих тест-драив -от Младост до Красно село и обратно с мноооого настъпване(където е разумно разбира се). Определено има подобрение, изобщо симптомите ги няма с едно изключение - опита се да се задави 1-2 пъти и тва беше.

                        Все още, обаче, не съм сигурен, че съм се разминал само с един спрей....
                        мисля да я тествам пак тия дни - до бачкането и обратно и ще видим...

                        благодаря ви още веднъж, дано СМЕ я оправили!
                        Няма да минеш само със шпрей,разкопчай буксата и стегни малко крачетата/като внимателно ги изкривиш шахматно/и другите пинове с малка отвертка леко ги натегнеш
                        Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                        Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                        Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                        Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                        Comment


                        • #13
                          Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
                          Няма да минеш само със шпрей,разкопчай буксата и стегни малко крачетата/като внимателно ги изкривиш шахматно/и другите пинове с малка отвертка леко ги натегнеш
                          И това го направих(освен спрея), както по-рано препоръча колегата Тонов.

                          Да, ама не!

                          Днес имах екстремна ситуация: Карам по Цариградско посока Повдив и престроявайки се вдясно(за да се спусна по детелината към Летището) колата изгасна точно когато влизах в десния завой на детелината, когато тоя зад мене се опитва да ме прескочи... слава богу успях да я запаля преди да изправя завоя.

                          Значи колата не се е оправила, предполагам проблема не е в буксата.
                          Прави ми впечатлние, че когато я настъпя, примерно на 2-ра предавка до 3-3,4К оборота и после я освободя от предавка гасне.
                          Ако я карам до 2-2,5К обоота макс - няма проблем. На фона на всичко ми се струва, че има разлика и във вървежа -станала е малко по-мудна, а на ниските обороти припушва когато е студена.

                          Първоначално публикувано от Ilko Ivanov Покажи съобщение
                          Дано се е оправила.
                          Ама... или аз не мога да разбера как се опитва да се дави това ЖТД, или ти не го обясняваш добре.
                          Относно "Давенето" - така наричам следната ситуация - при смяна от 2-ра на 3-та предавка, отпускане на левия педал и подаване на гас, колата забива предницата все едно съм скочил на спирачките. За да мога да продължа, трябва да натисна съединителя, да подам междинна гас и да отпускам педала както при потегляне(бавно) за да не се "запъне".

                          Не знам...

                          Иска ми се да направя сам, каквото ми е по силите(разбира се с Вашата помощ!!) преди да я закарам в сервиз и да ми наговорят 100000 простотии както обичайно и да ми вземат една торба пари.

                          Едва ли е толкова трагично, колкото на мен ми се струва, но както се казва - не питай старило - питай патило!

                          Общо взето на вас разчитам, Колеги!!
                          sigpic
                          Alfa Romeo 145 1.9 uniJet Turbo Diesel SOLD!

                          Comment


                          • #14
                            Колега,погледни налягането на горивото.Ако не си сменял скоро горивният филтър го направи 9000км са си доста при нашите горива.
                            Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                            Comment


                            • #15
                              мисля,че ЕКУ-то ще отчете грешка при проблем с потенциометъра или буксата,а и от тях не може да падат оборотите и да става по-мудна,просто ще има несъответсвие между подаването на газ и оборотите...
                              Attached Files
                              Last edited by r_s_n_; d.m.y г., 12:32.

                              Comment

                              Working...
                              X